björnslaget!



Måndag och ny vecka!
Helgen har spenderats i Göteborg med mitt uuber underbara och älskade lag!
15.45 bar det av mot Göteborg och det var med mycket spänning och ovetande om hur helgen skulle bli och hur det skulle gå för oss. Vi stannade på vägen och tog oss en pastasallad, mums!
Klockan 19.00 var vi äntligen framme och vi checkade in på hotellet, vi hade fyrbäddsrum och jag delade med Andrea, Leeaf och Virra . Med andra ord, ett rum som knappt var tyst! haha!!
Halv åtta var det samling i foajen och vi begav oss mot matcharenan, Lundbystrand. Där spelade vi vår första gruppspels match kl 21.10, men det var såklart försenat och det med ca en halvtimme.. Menmen, Josse stod denna macth och vi vann med 4-1 mot Landvettern, som spelar i div.3 .. Vi spelade bra och började få igång vårt spel!
När vi skulle hemåt mot hotellet så stannade vi på donken och tog oss något litet, sen väntade sängen! För mig och Andrea blev det dubbelsäng, för vi var ju snabba in på rummet och slapp våningssängen ;D
Klockan ringde 8.00, för det var frukost 8.30.. Vi åt en mycket god frukost, med allt vad man kan tänka sig .. Sen blev det upp till rummet och ladda för match, det gjorde vi med Bumbibjörnarna och sedan NRJ ..
Vi 10.30 var det åter samling i foajen och vi tog oss ut till Lundbystrand, där väntades det match 12.00 och 14.10 .. Så det var två tajta matcher och var därför extra viktgt att vi åt och drack ordentligt!
Första matchen var mot IBF Göteborg, den matchen stod jag och dem spelar i Div.1 . Den matchen slutade tyvärr med förlust, men med bara 4-2. (dessa blev då segrare i årets Björnslaget, men det visste vi ju inte då, haha! )
Det blev en snabb omladdning och sedan var det dags igen, denna matchen stod Josse och det var mot Lindås och de spelar i Div.2. Vi vann denna matchen med 3-0 och det betydde att vi var vidare till slutspel. Det var åttondelsfinal på söndagen kl 8.00!
När vi då var klara för avfärd från Lundbystrand för att ta oss till baka till hotellet, så stannade vi till i innebandybutiken. Det blev inhandlat ett par nya målvaktsbyxor, för dem andra gick isönder på fredagens uppvärmning. hehe , och så kunde jag inte alls stå, för det var gylfen som gått sönder . ;D
Sen tog vi oss till hotellet, där stod duschning på schemat och sedan att göra sig klar för en mysig kväll med laget!
Den börjades med buffé på hotellet, det bjöds på kött sås potatisgratäng kokta grönsaker och salladsbord, minst sagt JÄTTE GOTT! Sen vankades det spel "med andra ord", rum mot rum! Det var mycket trevligt och mitt rum kom på tredjeplats, av fyra! men lika glada var vi för det! :)
Sen väntades sängen, för usch så trött man var!!
Klockan ringde 6.00 morgonen därpå och vi tog på oss matchkläder och packade väskan, sen tog vi oss ner för att äta frukost. Efter många trööga tuggor på mackan, då jag tyckte det var tidigt att äta, så var allt nere och vi begav oss mot Lundbystrand och åttondelsfinal. OCh då visste vi inget om laget som stod för motständet, Lerum. Men det visade sig sen att de hade varit i final förra året, mot de vi åkte ut mot de året.
Matchen började och det med ett högt tempo, vi gjorde 1-0 och de kom sen upp till 1-2 .. Men med 5 minuter kvar på klockan så kvitterar vi till 2-2 och så slutade det. Då stog suddendeath på schemat, även den slutade 2-2 och det blev avgörande på straffar!
Jag stod ju denna matchen så det var bara att ladda, men jag älskar ju straffar trotts att jag blir super nervös..
Men tyvärr så åkte vi ut på straffarna :/ jag räddade 3 stycken, men det räckte inte, för vi gjorde bara ett mål.
Menmen! jag är så nööjd med min insats och inte att glömma lagets insats!
Denna säsongen kommer bli grym om vi fortsätter som vi spelat nu!!
Efter matchen så tog vi oss till hotellet, duschade åt en större frukost och sen bar det av hemåt.
Vi hade Lefffe i vår bil, så vi stannade hos familjen lööf och fikade på äppelkaka, sen bar det av mot Norra rörum och fotbollsmatch för Mala, så 17.40 stod vår bil på uppfarten i Mala och jag kom hem till min säng :D
För trött var ju bara förnamnet av vad man var!
På kvällen kom min älskling och mööööös med mig och det gillar jag! Direkt när han kört så blev det sängen och idag ringde kl 9.00 och nu sitter jag här.
Har kollat in idol avsnittet från i fredags och kräängt frulle!  :)
Nu ska jag göra mig klar för att träffa betty och berglund, de ska bli nice!
Ikväll är det träning och på onsdag är det match .
Detta blev ett mycket långt inlägg och jag vill avsluta med att tacka mitt lag för en underbar helg i Göteborg, ni är bra mycket bättre än bäst!! ♥


Kommentarer
Postat av: andrea

duuuuu är typ awesome!

2010-09-13 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0