4/10

– En otrolig spelare som är oerhört målfarlig, säger Röketränaren Henrik Sundkvist om Anna som förra året spelade divison 1-innebandy i Engelholm.
Röke kom igen rejält efter storförlusten i premiären mot topplaget Landskrona. Man satsade på ett kompakt försvarsspel med snabba omställningar vilket gav bra utdelning.

Sandra Ljung och Anna Gunnarsson såg till att Röke gick till ledning med 2–0 efter den första perioden. Matchavgörande 3–0 kom i mittenperioden då Gunnarsson gjorde mål när laget hade en spelare mindre på banan. Anna kom helt fri med Engelholms målvakt och kunde enkelt sätta in den.
– Efter den andra perioden kändes som om vi kontrollerade matchen, säger Sundkvist.
Anna Gunnarsson var dock inte färdig med sitt målgörande utan satte in tre pytsar till i den tredje perioden.
–Det var Anna som gjorde målen i dag men annars så spelar det inte så stor roll vem som gör dem, säger Röketränaren som dessutom var mycket nöjd med sin målvakt Emelie Persson.

– Hon var grymt bra och gjorde en fantastisk match. Man ska betänka det att det inteär lätt att hålla nollan i innebandy.
- Tycker det ser bra ut för oss i år då vi har ett mycket starkare lag. Framförallt har grundspelet förbättrats.

Såhär stod det om vår match från i lördags idag i tidningen! man kan ju inte annat än att vara nöjd med sin insats när man får läsa sådana ord av sin tränare :)
jag blir stolt och varm inombords över mig själv, lite smått egoistiskt kanske. men när man läser sånaa ord så tycker jag att man får bli stolt över sig själv , haha! :)
vår tränare brukar ju inte ströö ut allt för mycket beröm om sig till individer, utan mer till laget...

Idag blir det lite spanska plugg, och sen vet jag faktiskt inte vad som händer resten av dagen. men ikväll är det träning och jag har en lägtan i kroppen efter att få sätta mig i målet och utvecklas ännu mer! just nu är innebandyn väldigt rolig och jag stor trivs i laget!!
nej jag får väl se vad som händer under dagen, något skoj kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0